Yoga är fantastiskt!

Var på yoga igår med underbara Lin och det var precis vad jag behövde! Fokus under hösten kommer ligga på de sju huvudsakliga chakras vi har i kroppen och att hitta en trygghet i vart och ett av dem och samtidigt en balans mellan dem ska tydligen vara en fantastisk upplevelse.
Jättespännande tycker jag! ..så jag la in lite kortfattad info kring detta under bilden :), om någon skulle va lika intresserad som jag.

Första chakrat – rotchakrat
Placering: längst ner i ryggraden, mellan anus och könsorganen
Färg: röd
Egenskaper: överlevnad och trygghet

Andra chakrat – sexualchakrat
Placering: fortplantningsorganen som är
äggledare/testiklar etc.
Färg: orange
Egenskaper: njutning, sexualitet, lust och kreativitet

Tredje chakrat - navelchakrat
Placering: precis under naveln
Färg: gul
Egenskaper: personlig kraft, självförtroende och identitet

Fjärde chakrat - hjärtchakrat
Placering: hjärtat
Färg: grön
Egenskaper: förlåtande, medkänsla och villkorslös kärlek

Femte chakrat - halschakrat
Placering: halsen
Färg: blått
Egenskaper: kommunikation, kreativitet och sanning

Sjätte chakrat - pannchakrat
Placering: tredje ögat, mittemellan ögonbrynen
Färg: indigo
Egenskaper: intuition, visualisering och fantasi

Sjunde chakrat - kronchakrat
Placering: toppen av hjässan
Färg: lila
Egenskaper: enhet, förening och frid



Skönt att inte vara en berg-och-daaaaaaalbana idag.
Nu snart dags för lunch men ska nog kanske försöka hinna med lite virkning innan, Nettans änglar kallar :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0