Helg och så en såndär måndag..

Helg helg, helt härlig helg i Göteborg! Filmfestivalen var huvudattraktionen och vi såg:

PEPPERMINTA
En färgsprakande och konstig men ganska så fantastisk film som inte riktigt kan beskrivas med ord. Se den! Bästa kommentaren efteråt fällde Svante "det var den mensigaste film jag någonsin har sett" ..och jag kan bara hålla med.



Lite smått mens-chockade begav vi oss sen vidare för att se Charlie Kaufman, en liten skäggig filur som är en såndär manusförfattare. ..En bra en också! 

Verkligen en bra intervju/masterclass av honom. ..men Herre Gud, sätt in en människa som kan prata engelska med honom för tusan!! Ska man intervjua någon på engelska är det ju en fördel om man kan prata engelska! ..så sämst kanske hon inte var när jag tänker efter men det var ganska irriterande. Någon bättre måste det ju funnits att placera där, mitt emot Kaufman liksom. Ännu mer irriterande blev det att hon påminde lite om min förra engelskalärare, fast utan det där flåsandet och paddliknande utseendet. uh, tur det..


Kvällen fortsätte och vi spenderade den på Kellys med veganpizza, spenat- och tofupaj, öl och cider. Trevligt!

Dag 2 började med att faila ganska ordentligt. FÖRSOVNA! ..vaknade vi upp kl 9.00 och fick plötsligt 1 timme mindre på oss än vad vi hade planerat!! waaaah! ..men det löste sig ändå. Slängde med några mackor och skapade biofrukost till filmen..

YOU ARE HERE
..som var en facinerande film om samhället, kontrollbehov och att följa sin magkänsla bland annat. En ganska djup och invecklad film, men sånt gillar jag! Kul när man får tänka lite själv och hör vad andra tänker och tolkar ut ur saker.
 
Se den med är mitt råd och sen kan vi tala om den :)

Sen såg vi en hel hög kortfilmer!!! Endel riktigt bra och andra kanske aningens mindre bra men kul var det! Vi såg bland annat denna fantastiska film gjord av Tobias Larsson (kolla in hans hemsida http://www.larson.studio.nu/) som går i min klass :)

Sen var det bara hemresan som åsterstod men först käkade vi på Pizzabutiken. Under hemresan konstaterade vi: mörkerkörning inte är det roligaste.

Måndag. Denna härliga måndag. ..har, så här långt, bestått av lite krångligt bussåkande, frukost, kroki, en tur till willys, mera kroki, fika och hysteriska skrattattacker, yoga och parträning E med Max. Jag fick kommenatren: "det är lite jantelagen över dig när du dansar" av tränaren. Det vill jag verkligen INTE!!! fy, ändring ändring.

Jag avslutar detta långa inlägg med en uppdatering på pysselfronten.
♦ Johan har fått sin halsduk och blivit glad! ..och det gör mig glad!
♦ Jag stickar på ett par sockor till Ingas mor samtidigt som..
♦ jag virkar ett par svarta torgvantar till Johans vän.

Men nu väntar ÄVENTYR med min lilla pirog Inga!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0