julen är (snart) här.. och myser ner på jorden..

Jag sitter nu hemma hos mina föräldrar och känner mig ganska så väldigt nöjd just nu. Dagen har i korthet bestått av en massa tåg-åkande och tågbyten, en liten charmig julklapp som mr.Postman hade med sig, julshopping med mamma och så avslutningsvis en kopp av årets glögg med kaffesmak. ..och mm, den föll mig i smaken måste jag medge! :)

Hittade just någon form av jullista som jag kände för att delge mig av också :) ..så ja, här nedan kommer lite av min åsikt om julen ↓

Pepparkakor - Lussebullar
Ischoklad - Marsipan
Köttbullar - Prinskorv (veggo då såklart!!)
Julkorv - Julskinka
Lax - Sill
Revbensspjäll - Janssons frestelse
Ris a la malta - Risgrynsgröt
Rullsylta - Pastej
Glögg - Julmust
Ge - Få
Hemma - Borta
Utomlands - Sverige
Mysteriet på Greveholm - Dieselråttor och sjömansmöss
Chokladkalender - Paketkalender
Plastgran - Äkta
Arne Weise - Ernst

(Hmm.. kanske ganska lätt att se att jag inte är ett så stort fan av julmat.. men jag älskar ju lussebullar och Ernst ♥ istället!)
 
(↑ av: Stina Wirsén)

Imorgon blir det mera julestök för..
• En julgran måste huggas!
• Knäck skall kokas!
• Golvet ska dammsugas!
• Tryffel skall göras..

 och så ännu lite mer därtill.. men det känns bara väldigt mysigt för vi gör det ju tillsammans!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0