veckorna springer minst sagt fram...

alltså, herre gud va snabbt tiden går. ..och va gammal jag känner mig när jag tänker så. men jag tycker så. Redan torsdag. Men detta måste betyda att jag har roligt för det sägs ju att tiden går fort när man har roligt! det är en bra sak. och den är sann.

Idag gjorde jag och Robin en upptäckt! En superduperasuuum loppis bara uppenbarade sig framför oss på vår vanliga promenadväg till och från skolan. wow, vilka fynd vi gjorde. och på toppen av det hade de två gratislådor! ..där allt var gratis. jag hittade en gul äggkopp, två lampfötter och en lampskärm som jag ska pyssla till lite. Han ska bli fin. Shoppade även lite andra prylar till den hiskerliga summan 17:- Loppisen gjorde min dag. ..så dagens..

ORD FÅR BLI....

Loppmarknad (i dagligt tal ofta loppis, på finlandssvenska lopptorg) är en plats där det handlas med begagnade saker. Namnet loppmarknad sägs härröra från att de kläder som bytte ägare vid de första loppmarknaderna föraktfullt påstods innehålla loppor och annan ohyra.

kramgodnattpuss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0