alejandro..

Lady Gaga sprider sig från vardagsrummet in i mitt rum och in genom mina öron..

Igår var jag kulturell! En trevlig kväll blev det som startade med några spelningar på Café Deed. En tjej spelade fiol och en kille spelade gitarr, tillsammans. Han såg lite ut som Johnny Depp från sidan och de var söta och lät bra tillsammans. Sen spelade en kille. hans röst fick mig att tro att han var ganska gammal med tjockt mörkt skägg men han som spelade var ung, spinkig och skägglös. Märkligt detdär med röster som inte stämmer med person.. hmm.

Sen gick vi vidare till konserthuset. Lyssnade på ett litet band, pratade en hel del med Svante, såg slutet av en annan konsert och sen hittade vi mer folk. Men då gick vi till Bio Roxy och såg film med improviserad musik till, asbra måste jag säga att det var! kul! intressant både filmmässigt och musikmässigt.

Sen blev det Konserthuset igen och vi hörde lite mer musik, såg stalinbaletten (killar som springer omkring i trasiga stumpbyxor, dansar hobbybalett och tolkar olika filmer/musikaler) Sen såg vi några seriösa dansare också. Sammantaget en mycket trevlg kväll. Dock var det kallt och det gillade jag inte!

Idag är det lördag. Jag har inte tagit mig ur sängen än.. hmm.. kanske borde göra det. dricka lite kaffe. kanske gå en sväng på stan!? Både Röda Korset, Myrorna och Bra och Begagnat har ju öppet och jag behöver kika efter gardiner, en matta och lite köksprylar.. Jag tror det är en plan jag gillar. och..

Ikväll är det filmkväll hos Svante! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0