ny vecka. nya äventyr!

En ny vecka har börjat och juli lider mot sitt slut.. shit, va tiden går snabbt!

Jag är iaf supernöjd med helgen (trotts att den gick ganska mycket för fort) då min Hanna var och hälsade på mig. Åh, saknar henne redan..


Denna nya vecka, full med nya äventyr som väntar, har jag inlett med att vända på dygnet så sover nu mera mellan 11 och 18 på dagarna. Detta för att göra det mer smidigt (gör ett test iaf) med kombinationen jobb och dans. Det verkar fungera bra än så länge.
Imorgon bär det av till Skultuna utanför Västerås för dans till Blender, onsdag blir det förhoppningsvis Casanovas i Borensberg, lördag är det Brunnsparken och Blender (igen) som gäller och jag är även lite sugen på att fara iväg till Vadstena på söndag och danselidansa till Date. Hmm..
En riktigt dansig vecka väntar iaf, och det är UNDERBART!!

Eftersom jag klev upp aningens sent idag (runt 18..), mätt med vanliga sömnmått iaf var det skinande dag när jag klev ur sängen så jag fixade mig en kopp kaffe och gick ut för att sätta mig en stund på trappan i solen. Varmt och skönt placerade jag min bakdel på trappan och tittade mig lite yrvaket omkring och upptäcker då att himlen är helt förvirrad! På min högra sida är det blå himmel, sol och fint. ..och på min vänstra dundrar världens mörkaste, åskigaste moln in. ..och så börjar små droppar falla efter en stund.. det var ett ganska fint möte.

Jag väckte även några barndomsminnen idag genom att läsa lite i Nalle Puh :) ..åh, det är så charmigt skrivet!

-Är det någon hemma?
Man kunde höra, att någon hasade omkring inne i hålet, och så blev det tyst.
-Jag sa så här: "Är det någon hemma?" ropade Puh med mycket hög röst.
-Nej, sa en röst och tillade: För resten behöver du inte skrika så högt. Jag hörde dig mycket väl första gången.



jag är ett svart litet regnmoln vid honingsträdet hos dig
bara ett svart litet regnmoln, lägg inte märke till mig


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0