surrealistiska händelser och vitlök

Att klippa sönder en sax, missa bussen och tvingas gå hem mitt i natten i många minusgraders kyla, komma hem runt 03.30 och duscha och sen avsluta med att käka tunnbröd och läsa Svenska Dagbladet (dagens tidning alltså) sådär på morgonkvisten skulle jag säga är en ganska surrealistisk kombination.
Och som ett plus kan jag tillägga att promenaden var nog bland det värsta jag gjort. Jag insåg en sak. Jag hatar verkligen att frysa! Att vara sådär kall så man inte känner fingrar och tår, tittar på dem, man känner dem inte men man ser att de ser helt förskräckliga ut. Röda och skrynkliga. Att inte känna läpparna ordentligt, försöka prata men inte riktigt kunna forma orden på grund av att känseln inte riktigt finns där. Att känna känslan av att nu står jag fan inte ut längre. Fy, urk.
Att jag och de tre andra tappra festdeltagarna Svante, Inga och Nils gjorde denna enorma expedition inatt berodde på en väldigt trevligt hemmafest som tyvärr slutade med en missad buss.

HEMMAFEST VS DANSKVÄLL ..och dagen efter.
Hmm.. jag kanske ger mig in på något farligt här, att försöka ställa dessa två roligheter mot varandra, men denna tanke slog mig idag. Kanske just denna dag då jag är seg och huvudverksinnehavande och har sovit bort typ hela soliga dagen..

HEMMAFEST:
Detta fenomen är ett sådan jag tycker är väldigt trevligt och mysigt! Ofta träffar man nya trevliga människor och förhoppningsvis dansar man en smula också. Gårdagens version av denna aktivitet hemma hos Tobias var minst sagt TREVLIG!
Dagen efter: Seghet och huvudvärk. En allmän slapphet infinner sig och ett sug efter pizza uppstår lätt. Minnesluckor kan förekomma men är förhoppningsvis ganska ovanligt för de flesta.

DANSKVÄLL:
Detta fenomen är mer åt det fantastiska hållet. Man får träffa nya trevliga dansgalningar, släppa loss kroppen och bara vara till musiken, leka och som krydda på det får man lite fysisk kontakt i foxen.
Dagen efter: En gnutta träningsvärk (främst i benen) är vanligt men gör dig samtidigt påmind om gårdagen och ett litet glädjerus kan då infinna sig. Ett dansberoende kan lätt uppstå, så var försiktig!


Haha. Danssuget i mig syns visst ganska tydligt :) Tur att nästa vecka är en såndär väldigt dansig vecka med dans både måndag (parträning E med Max), tisdag (Blender i Brunnsparken), onsdag (tävlingsträning med Max) och lördag (Rockrullarnas årsmöte med "dans till Stefans sköna plattor")!  

♥ De var ganska fantastiska ändå. ..och med tanke på att det är hål rakt igenom de jag har nu.. :)


Nä, nu ska jag borsta tänderna och försöka få bort vitlökssmaken som bosatt sig i min munhåla, känns snart som den kommer pysa ut genom öronen..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0