söndag kväll, 22.52

De senaste dagarna har jag spenderat med att känna mig förvirrad och ganska sämst, stickat och virkat (en socka till Ingas mor är nästan klar nu!), haft vin- och ostkväll, målat mina naglar rosa för att försöka pigga upp mig själv en smula och sett en hel hög med filmer.

ADAPTATION
En mkt bra och annorlunda film av den skäggige lille (är han verkligen så liten? "en tvärhand hög" nää..) mannen Charlie Kaufman. Han måste ha en väldigt invecklad och stormig hjärna.

TILL VILDINGARNAS LAND
Denna gång hade jag inte envisa sömn-attacker som störde mitt tittande utan såg hela filmen. Mysig och fin.

BEING JOHN MALKOVICH
Ännu en film av Charlie Kaufman och lika konstig och bra den!

FANTASTIC MR.FOX
Helt underbart animerad. ..och jag gillar Roald Dahl.

CORPSE BRIDE
Som också är fantastiskt snygg! ..och! OCH! På tisdag kommer Charlotte Worsaae som jobbat med dockorna i den och ska animera med oss! Åh!!


Om några dagar kommer bilder på Nicko's torgvantar som gick med posten idag och den lilla sockan till Ingas mamma som inte har någon maka än. Stickelisticka!
Nu ska jag försöka sova, gå och lägga mig på "riktigt" ikväll. Det är min plan. Inte lägga mig med alla kläder på, stirra in i väggen och somna för att sen vakna mitt i natten, slita av mig kläderna och lägga mig under täcket, försöka bli varm och somna om.

Nää.. urk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0