"jag vill tacka livet och den här dagen.."

"..att jag får uppleva det jag upplever här och nu"

yoga yoga yoga, fantastiska yoga! ♥

Harmonisk och fylld av vår stegade jag hemåt och är nu hemma. Har precis lagat min första riktiga måltid i min lilla kokvrå. Skapade en paj av mestadels dumpster diving-fynd vilket resulterade i en kanske något konstig blandning, men men, man tager vad man haver. ..och det luktar gott! :)

Kinnas konstiga paj består iaf av en pajdeg gjord på vetemjöl (köpt), margarin (DD*) och lite vatten, olika sorters lök (DD), päron (DD), riven lagrad ost (DD), ekologiska ägg (köpta) och sojamjölk (köpt). Kryddade det hela gjorde jag med min favoritkrydda, timjan! ..och så lite salt och peppar såklart.
(*DD= Dumpster diving-fynd)

Förutom yoga och paj har min dag mestadels bestått av en intressant föreläsning med Uzi Geffenblad från 9.30-15.00, filmproduktion! ..och så ett positivt samtal från ISS (extrajobb och troligen sommarjobb!!!)

Imorgon väntar ännu mera föreläsning, jobb jobb jobb med bakgrunderna till "Hajen på Ica" (svt-projektet) och, enligt smhi.se iaf 12 grader och ganska soligt kl 14.00. Nice!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0