Trött, förkyld och allmänt opepp..

..har jag känt mig idag.
Ibland är det så, det lärde jag mig sist på yogan. att tillåta sig själv att ha låg energi ibland. Upp till 30% av energin man får i sig kan man förbruka bara genom att tänka.

Jag kände mig alltså inte så pepp. men ok, fine. jag är inte så pepp idag. ..så jag tog hand om mig själv lite. Tänkte att då kanske kroppen och själen blir glad. 

Jag köpte C-vitaminbomber (satsumas) på ICA och lite nougat. Gick hem och blev en smula gladare när jag insåg att Joel hade bryggt kaffe. Jag slog mig ner vid köksbordet. Mumsade på satsumas (faktiskt riktigt goda! som clementiner fast bättre), nougat och kaffe och läste ELLE. tänkte att det är inte ofta jag unnar mig en tidning nu för tiden. Sen tog jag en varm och härlig dusch, gjorde en ansiktsmask och klippte lite i mitt hår. Skönt! Duscha har en lugnande effekt på mig. En bra grej vid ångest..
Efter duschen gjorde jag lemoncurd, diskade och lagade lite mat. och här kommer nu DAGENS BÄSTA..

POTATISMOS: skapat av mig. Gjort av kokt potatis, kokosmjölk, salt och en liten vitlöksklyfta. Mosa mosa och mmmm... gott, blev det! till det blev det en chilikryddad-och-lemon-curd-glacerad quornfilé.

Sen tittade jag och Pierre på idol.



Det fungerade faktiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0