hemma igen, det regnar men vi har inget vatten

Då var man hemma igen efter en mycket trevlig och rolig danskväll hos Linda och Becca i Sandvik. Dock regnade det endel men gänget på runt 16 personer var ändå tappra med dansen efter lite fika och grill. ..och då när vi bestämt oss för att gå ner till dansbanan gav regnet med sig, nästan iaf. Det blev mycket dans och mysig stämning, till och med grannarna kom ner en vända för att ta sig en sväng om! Dock hade jag ju lovat att bada också.. (varför gjorde jag det egentligen?)

..men runt midnatt höll jag mitt löfte (efter lite tjat från Johan) och promenerade ner till bryggan i skenet av en pannlampa tillsammans med de andra tokarna som också skulle bada. Burrr, plumsade jag i för att snabbt som katten klättra upp på land igen, fy va kallt det var. 19 grader är inte okej! ..men luften uppe på land kändes ljummen och skön efteråt och jag piggnade till en smula. Piggnade till gjorde vi nog allihopa när Linda avslöjade att det fanns efterrätt!! Runt 01.30 käkade vi marängswiss och några timmar senare sov jag djupt. 

Blev väckt imorse av att Lina öppnande dörren till gäststugan och ropade "NU ÄR DET FRUKOST!!". Jag som hade drömt att jag vaknat och gått upp och allt, ups, jag låg visst fortfarande kvar i min sovsäck, som en liten larv.

..som en liten larv som haft en väldigt fin helg.

Och ja, som sagt, nu är jag hemma igen men ska snart åka till mormor för dagens dusch. Vi har inget vatten och det är inte kul. Vattenpumpen gick sönder för någon vecka sen men fungerade lite halft så vi kunde klara oss men så var rörmockaren här i fredags och "lagade" den så den fungerade några timmar. Sen gick den sönder helt! jätte kul, verkligen inte. Usch. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0